Dzisiaj uczesniczyłem w Android DevCamp 2012 Kraków zorganizowanym przez PJUG oraz PGTUG w ramach Global Android Dev Camp.
Ogólnie chodziło o to, abyśmy kodzili w grupach aplikacje na androida i wymieniali się doświadczeniem. Oprócz tego odbyły się 2 wykłady oraz było smaczne jedzonko i miła atmosfera przy akompaniamencie stukotu klawiszy i ożywionych dyskusji.
Razem z kolegą NPSem usiłowaliśmy stworzyć grę z czołgami multiplayer po sieci i zdecydowaliśmy się na mini remake’a kultowej gry na pegazusa Battle City aka Tank 1990. W trakcie kodzenia zmieniliśmy koncepcję porzucając pomysł z siecią dla zabawy na jednym ekranie.
Obaj gracze trzymają swój koniec tabletu/komórki i kciukami sterują swoim czołgiem za pomocą półtransparentych przycisków. W grze wykorzystaliśmy Sprite’y do obsługi grafiki oraz technologię multitouch (czołgi poruszają się niezależnie od siebie). Poza planszą wczytywaną z pliku tekstowego udało się zaimplementować podstawowe kolizje czołgów ze sobą i ścianami. Przy dobrej zabawie czas zleciał tak szybko, że do umówionej godziny 16:30 nie udało nam się jeszcze zmusić wystrzeliwanych pocisków do zadawania śmiertelnych obrażeń.
Nasza aplikacja fuksem zajęła drugie miejsce w konkursie i zdobyłem dwa fajne t-shirty ^;^.
4 Responses.
Słuszna zmiana – nigdy nie byłem zwolennikiem grania przez sieć.
W sumie pomysł z dzieleniem ekranu pojawił się przypadkowo.. W połowie imprezy zorientowaliśmy się, że nie zdążylibyśmy zaimplementować sieci i sensownej wymiany danych pomiędzy urządzeniami.
Jesteś pierwszym komentującym! Dzięki :). Zachęcam do rejestracji.
Mogę zapytać się skąd wzieliście takie grafiki? Stworzyliście je sami? Moglibyście się nimi podzielić? 🙂
Bo mam bardzo fajny, innowacyjny pomysł na remake. 😀
Grafiki pospiesznie wycięliśmy ze screenshotów z gry Tank 1990 na NESa znalezionych w Internecie. W żadnym razie nie rościmy sobie do nich praw, a sama aplikacja napisana w niespełna kilka godzin była jedynie “proof of concept” i nie rozwijaliśmy jej więcej.
Powodzenia w rozwijaniu własnego remake’u! 🙂